سئو فروشگاه اینترنتی چیست
چک لیست 23 قدمی سئوی سایت فروشگاهی در 2022 پرتال
شما می توانید از اسکیماهای مرتبط برای سئو فروشگاه اینترنتی (مانند محصول، پیشنهاد و بررسی) شروع کنید. بهترین شیوه ها را برای ایجاد تگ متا دنبال کنید و در آن، مواردی مانند کلمات کلیدی مرتبط، یک توصیف مختصر محصول و جزئیات ضروری دیگر را درج کنید. برای سئو فروشگاه اینترنتی معمولاً بر روی ویژگی های محصول تمرکز کنید، اما مهم است که مزایای محصول را نیز در پاسخ به نیازهای مخاطب برجسته نمایید. محتوای شما باید شامل یک خلاصه و توضیحات دقیق در مورد محصول باشد تا به افرادی که به دنبال اطلاعات سریع هستند و همچنین کسانی که به پوشش عمیق تری تمایل دارند، پاسخ دهد. یکی از راه های مدیریت آن می تواند ارائه یک توضیح اولیه و سپس باز کردن منویی باشد که زمانی که کاربران به جزئیات بیشتری نیاز دارند، نمایش داده شود.
عنوان صفحه (title) بدلیل تاثیری که روی نرخ کلیک صفحه در نتایج جستجو میگذارد دارای اهمیت فراوانی در سئو فروشگاهی است زیرا به کاربر و موتورهای جستجو درباره محتوای صفحه اطلاعات ارائه میدهد. عنوان صفحه بهینه سازی شده باید خلاصه، گویا و شامل کلمات کلیدی بوده و بین ۵۵ تا ۶۰ کاراکتر باشد. اصطلاحاتی مثل تحقیق کلمات کلیدی، ساختار سازی سایت، سئو داخلی و... اما همه این ها فقط و فقط ابزارهایی هستند که باعث میشوند موتورهای جستجو متوجه شوند که سایت شما تجربهای باکیفیت را برای کاربران رقم میزند. در نتیجه، زمانی که یک نفر عبارتی را در اینترنت جستجو میکند، گوگل میداند که باید سایت شما را به او پیشنهاد دهد.
تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. اگر وبسایتی بزرگ با بیش از ۱ میلیون صفحه و بهروزسانی هفتگی یا وبسایتی با بیش از ۱۰۰۰۰ صفحه با بهروزسانی روزانه یا صفحاتی با مشکل جدی کرال دارید، باید نگران این پارامتر باشید. برای مشاهده اطلاعات دقیقتر نیز میتوانید وارد بخش «Crawlability» شده و روی «View details» کلیک کنید. شما میتوانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوهای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمانبر، دشوار و گرانقیمت است.
اگر به دنبال بهترین شرکت سئو سایت فروشگاهی هستید تا شما را راهنمایی کند با سرو نقره ای تماس بگیر و هزینه های مازاد را حذف کن. زیرا ما خدمات سئو فروشگاه اینترنتی را به صورت مجزا نیز در اختیار شما قرار می دهیم و هزینه های شما را کاهش خواهیم داد. سرچ کنسول یک ابزار مهم در سئوی سایت است که گوگل به رایگان در اختیار کاربران قرار داده. در واقع تا وقتی سایتتان را در این ابزار ثبت نکنید، گوگل آن را خیلی جدی نمیگیرد. همینطور این ابزار به شما کمک زیادی در سئو کردن سایت فروشگاهیتان میکند.
سؤالات متداول را در بخشی از صفحه درج کنید تا ابهامات را برطرف کرده و به شفاف سازی کمک کنید. سئو یک پروسه طبیعی و زمانبر برای برای بالا آمدن سایت فروشگاهی شماست. آنها باید بیش از میلیونها سایت را بررسی کنند، تا اینکه بعد از مدتی به سایت شما برسند. موتورهای جستجوگر با بررسی مسیر لینک از صفحات معتبر به سایت فروشگاهی شما رسیده و همین باعث میشود تا صفحه شما را نیز معتبر تشخیص دهد. سرعت سایت پایین است و مدتی طول میکشد تا آیتمها بهدرستی نمایش داده شوند. فونت نامناسبی برای این سایت انتخاب شده که ناخوانا یا حتی بیربط به «فرش» است.
تگ عنوان صفحه یا تگ H1 باید کلیدواژه را تا حد امکان نزدیک به ابتدا داشته باشد. این برای ارتقای مضامین مرکزی صفحه و کمک به شما در رتبه بندی ارگانیک برای برچسب عنوان کار می کند. مثلا میتوانید یک ویدئوی کوتاه از نحوه کار با محصول، یا نمونۀ تست شده توسط یک فرد دیگر، یا اینکه از مشتریانتان تهیه و در سایت آپلود کنید. با این کار به گوگل می گویید که با این صفحات تکراری مانند یک صفحه با محتوای یونیک رفتار نکند. اگر سایت شما وردپرسی است، حتما از افزونه های سئو معروفی مانند یوآست و رنک مث استفاده کنید. این افزونه ها به شما کمک می کنند تا اصول سئو را در نوشتن عنوان و توضیحات متا رعایت کنید.
در مطلب " آموزش ریدایرکت 301 در وردپرس " به شما یاد داده ایم که چطور صفحات سایتتان را ریدایرکت کنید. این صفحات به عنوان محتواهای تکراری در سایت شما شناخته خواهند شد؛ برای حل این مشکل باید در تمامی صفحاتی که بازدید نداشته و محتوای تکراری در آنها قرار دارد، تگ noindex قرار دهید. محتواهای تکراری توسط الگوریتم پاندا شناسایی شده و می تواند شما را جریمه کند. البته شما می توانید با استفاده از تگ کنونیکال، از بروز این اتفاق جلوگیری کنید. فرض کنید شما در فروشگاه خود یک پیراهن مردانه با برندی خاص را دارید که برای هر رنگ از این پیراهن صفحه ای جداگانه در نظر گرفته شده است. اگر برچسبی دارید که صفحه آن هیچ مطلب مفیدی ندارد، آن را حذف کنید؛ چرا که با این کار فقط بودجه خزش گوگل را از دست خواهید داد.
کافیست در قسمت جستجو سایت دیجی کالا این عبارت را وارد کرده و لیستی از کلمات مرتبط را مشاهده کنید. نکته مهم دیگر این است که صفحه اصلی سایت فروشگاهی شما باید روی کلمه کلیدی هدفگذاری شود که موضوع اصلی فروشگاه اینترنتی شما است و تمام محصولات دیگر سایتتان را در زیر مجموعه خود قرار دهد. به عنوان مثال کاربر میتواند محصولات مورد نظرش را به ترتیب قیمت مرتب کند تا بتواند راحتتر انتخاب کند. اما اگر این قابلیت به درستی در سایت پیادهسازی نشود میتواند آسیبهایی به سئو فروشگاهی وارد کند. دیجی کالا عمدا محل قرارگیری محتوای بدنه را در انتهای صفحه قرار داده است.
اما اگر میخواهید در جریان هزینه های حدودی سئو آنلاین شاپ ها قرار بگیرید، میتوانید از جدول زیر کمک بگیرید. خب جواب واضح است؛ بدون داشتن برنامهریزی و یک نقشه راه دقیق، شما نه میدانید هدفتان چیست، نه حتی میدانید چطور و از چه مسیری باید به آن هدف برسید. پس استراتژی داشتن در سئو، کمکتان میکند مجموعه اقدامات و فعالتهایتان هدفمند جلو برود. کاسب یار همچنین تمامی ابزار های مورد نیاز را در اختیار شما می گذارد تا برای بهبود کسب و کار و همچنین توسعه فردی، شما را از هر منبع دیگری بی نیاز کند. به روز رسانی های فصلی و هر زمان که تغییرات قابل توجهی در محصولات شما ایجاد می شود، هدف گذاری کنید. 44 درصد از مردم سفر خرید آنلاین خود را با جستجوی گوگل (nChannel) آغاز می کنند.
همه اینها، فرآیندهایی هستند که به پردازش و انتقال سریع دادهها توسط سرور دارند. حتماق میدانید برای اینکه سایت فروشگاهیتان برای کاربران وجود خارجی داشته باشد، لازم است که تمام اطلاعات، فایلها و محتویات آن را در فضایی به نام هاست یا میزبانی وب ذخیره و نگهداری کنید. قبلاً در مقاله دیگری درباره اینکه هاست چیست و چه انواعی دارد مفصل صحبت کردیم که پیشنهاد میدهم حتماً نگاهی به آن بیندازید. فعالیت در شبکههای اجتماعی برای سایتهای فروشگاهی بسیار ضروری است. شما میتوانید به کمک ویدئوهای جذاب برند خود را در این شبکهها به کابران شبکههای مجازی مانند اینستاگرام ویوتیوب معرفی کنید. صفحات محصول شما مکان ایده آلی برای قرار دادن ویدیوهای اینستاگرام هستند که به راحتی خودتان ساخته و جاسازی کرده اید.
همچنین برای بررسی بک لینک های رقیبان می توانید از سایت رنک سیگنال کمک بگیرید. سئو سایت فروشگاهی برای موفقیت در دنیای آنلاین امروز امری مهم است. با اجرای استراتژیهای بهینهسازی، از جمله تحقیق کلمات، بهینهسازی صفحات محصول و سرعت بارگذاری، میتوانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید و ترافیک هدفمند بیشتری جذب کنید. سئو سایت فروشگاهی چیست؟ سئوی فروشگاهی فرآیند بهبود رتبه بندی ارگانیک فروشگاه آنلاین و دیده شدن آن در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ است. اگر سایت شما فروشگاهی است باید دسته بندی ها کامل باشد و محصولات هرکدام در دسته بندی خود قرار گرفته شود.
سرعت بارگذاری از سال 2010 به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی رتبهدهی گوگل در سایتهای دسکتاپ اعلام شد. دیدن چنین پیامی ممکن است کاربران و مشتریان سایت فروشگاهی شما را نگران کند. بنابراین بهتر است به این دلیل هم که شده از پروتکل HTTPS استفاده کنید. در صورتی که سایت شما وردپرسی است میتوانید با استفاده از افزونههای سئو وردپرس یک قالب برای عنوان صفحات دسته بندی و محصولات سایت خود قالب تعریف کنید. مثلا شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در kwfinder لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید.
اما سئو کلاه سیاه، میکوشد با شناسایی نقطه ضعفها و محدودیتهای الگوریتمهای سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد. خوشبختانه طی سالهای اخیر، با بهبود الگوریتمهای موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کمرنگتر شوند. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما میشود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفتهاید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینهی کمتری خواهد داشت. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینکهایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده میشوند، نگاه نمیکنند. یک توضیح انسان محور و جذاب که در آن از کلمات کلیدی به طور طبیعی استفاده شده است؛ و در عین حال به طور طبیعی به یک محصول مرتبط نیز لینک داده شده است.
یکی از مهمترین مباحث آموزش کرال باجت، کار با ابزارهای آماردهی است. در کنار گوگل سرچ کنسول که بالاتر دیدید، SEMrush و Ahrefs نیز از بهترین ابزارهای آمارگیری بودجه خزش است. لینکهای شکسته (Broken Links)، به لینکهایی گفته میشود که مقصد آنها یک صفحه مشکلدار (اغلب با ارور 404) است و دنبالکردن آنها هیچ ارزشی ندارد. از طرفی وجود این لینکها در یک صفحه، آن را در نظر گوگل بیاهمیت جلوه میدهد. با ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول یا Screaming Frog این لینکها را پیدا کرده و آنها را حذف کرده یا مقصدشان را تغییر دهید. تعداد کل صفحات وبسایت را بر میانگین تعداد صفحات خزیدهشده در یک روز تقسیم کنید.
چرا؟ چون بدون کلمات کلیدی شما قادر به سئو کردن دسته بندی یا صفحه محصول خودتان نیستید. بودجه خزش (Crawl Budget) یکی از جنبههای پنهان، اما بسیار مهم در مدیریت سئو است که میتواند بهشکل مستقیم بر رتبهبندی سایت در نتایج جستجو تاثیر بگذارد. با نظارت دائم بر وضعیت کرالینگ (crawling) و حذف صفحات بیارزش، مدیریت پارامترهای URL ، بهینهسازی لینکدهی و… میتوانید رباتهای خزنده گوگل را به سمت محتوای کلیدی هدایت کنید. فراموش نکنید که هر اقدام کوچکی برای بهینهسازی سایت، میتواند به بازدهی این بودجه ارزشمند کمک کند. به این صورت سایت شما در صفحه نتایج جستجو تبدیل به یک «ریچ اسنیپت» میشود؛ کاربران ناخودآگاه بیشتر روی لینک سایت شما کلیک میکنند؛ ترافیکتان بالا میرود، و دودو تا چهارتا! یعنی با ساختن اسکیما به سادگی رتبه محتوایتان نیز در گوگل بالاتر میرود و سئوی سایت فروشگاهی شما بهتر میشود.
یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسیهای بیشتر از یکهاست ابری. بسته به نوع مشکل نیز اطلاعاتی را در ستونهای مختلف برای هر صفحه آسیبدیده میبینید. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. اعتبار را میتوانید به صورت ماهیانه (۱۶۰ هزار تومان)، فصلی (۴۲۰ هزار تومان)، نیمسال (۷۵۰ هزار تومان) و یکساله (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) بخرید. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان مینویسد و حرف میزند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیقتر تحلیل کنید.
افزایش تعداد مشتری، کسب ترافیک ورودی بیشتر و در نتیجۀ این 2 مورد، افزایش درآمد، برای هر کسبوکاری اهمیت بالایی دارد. در یک فروشگاه اینترنتی محصولات باید تحت دسته بندی های مرتبط خود قرار گیرند. به این مشتریان می توانند محصولات مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنند. بنابراین توجه کنید که محصولات در دسته بندی های مرتبط خود قرار گیرند. یکی از مواردی که به فروش بیشتر یک سایت و افزایش سئو آن کمک می کند، فروش محصولات در ترب و ایمالز است. وب سایت های ترب و ایمالز در واقع موتور جستجو محصول هستند که سایت های مختلفی را به کاربران نشان می دهند.
زمانی که توصیف های محصول شما برای سئو بهینه شده باشند، مخاطب مناسب را جذب کرده و انتظارات درست را تعیین می کنند. این هم راستایی بین نیت مشتری و پیشنهادات محصول احتمال تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان را افزایش می دهد. به دست آوردن لینک برای فروشگاه های آنلاین ممکن است کمی دشوار باشد؛ اما با این حال هنوز هم می توانید از تاثیر بک لینک ها بر سئو سایت خود بهره مند شوید. مانند تگ های متا، اسکیماها به انتقال اطلاعات به موتورهای جستجو کمک می کند که صفحه در مورد چه چیزی است. نشانه گذاری اسکیما، به موتورهای جستجو زمینه بیشتری در مورد محصول شما ارائه می دهد. مهم است که به خاطر داشته باشید که نباید کورکورانه از همان کلمه کلیدی رقبای خود استفاده کنید، فقط به این دلیل که آنها از شما بالاتر هستند نمیتوان گفت که کلمات کلیدی درستی را انتخاب کردند.
تجربه کاربری (UX) یکی از عوامل کلیدی در سئو فروشگاهی بهشمار میرود. تجربه کاربری (User Experience)، به احساسات و نظرات کاربر در حین تعامل با یک وبسایت یا اپلیکیشن اشاره دارد. یک تجربه کاربری مثبت باعث افزایش رضایت مشتریان، ماندگاری بیشتر آنها در سایت و در نهایت، افزایش فروش خواهد شد. موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، به رفتار کاربران در وبسایتها توجه بسیار زیادی دارند و سایتهایی با UX بهتر را در رتبههای بالاتری قرار میدهند. با کمک سئو، سایت فروشگاهی شما در نتایج گوگل در صفحات اول نشان داده میشود.
یک صفحه دستهبندی شامل چندین محصول مختلف (یا دستورالعملها، فیلمها یا هر چیز دیگری) است. هر کدام از این موارد باید با استفاده از نوع schema.org مربوط به خودش علامتگذاری (مارکآپ) شوند. فقط از عنوان دستهبندی (برای صفحات دستهبندی) و از عنوان محصول (برای صفحات محصول) استفاده کنید. اگر امکان این را ندارید که برای هریک از این صفحات محتوای متنی جداگانه بنویسید، بهتر است که با گذاشتن برچسب کنونیکال، محتوای اصلی را به عنوان صفحه کنونیکال این صفحات (سایزهای مختلف تیشرت) مشخص کنید. اگر محصولاتی را می فروشید که توسط شرکت های معتبر ساخته یا عرضه شده اند، ممکن است آنها سیاستی داشته باشند که خرده فروشان مجاز می توانند لینک دریافت کنند. به آنها ایمیل بزنید تا بپرسید آیا به فروشگاه شما لینک می دهند یا خیر.
توصیه ما به شما این است که در تگ تایتل از عبارت های جذابی مثل ارزان ترین، بهترین کیفیت، گارانتی و با ضمانت، خرید راحت، قیمت مناسب و… استفاده نمایید. ابتدا با صفحات تاپ خود شروع کنید که احتمالاً هوم پیج یا صفحه اصلی، مجموعه محصولات اصلی و صفحات محصولات پرفروش شما خواهند بود. ما درباره صفحاتی صحبت می کنیم که بیشترین سود و بهترین تبدیل را دارند. طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو به این معنی است که فروشگاه شما در هر دستگاهی از جمله دسکتاپ، تبلت ها و گوشی های هوشمند عالی به نظر می رسد. بله، بودجه خزش بالاتر، صفحات را سریعتر ایندکس و رتبهبندی میکند و استراتژیهای سئو را زودتر به نتیجه میرساند. در این گزارش، میتوانید ببینید که چه مقدار از بودجه خزش هدر رفته و چه مشکلاتی سر راه بودهاست (مانند ریدایرکتهای دائمی و موقت، محتوای تکراری، سرعت پایین و…).
اگر ابتدای راه هستید، استفاده از کلمات کلیدی با حجم جستجوی روزانه بالا و درصد سختی کم، گزینه بهتری برای شما خواهد بود. بسیاری از سایتهای تولیدکنندگان محصولات؛ تمامی فروشگاههای (آنلاین و آفلاین) که محصولات آنها را میفروشند؛ فهرست میکنند و به آنها بک لینک نیز میدهند. Google از اسکیمای بردکرامپ در محتوای یک صفحه وب برای دستهبندی اطلاعات صفحه در نتایج جستجو استفاده میکند. وجود ستاره و تعداد آرا؛ نه تنها چشمنوازتر است بلکه اطلاعات بیشتری را نیز در اختیار کاربر قرار میدهد که میتواند CTR را حداکثر تا ۳۰٪ افزایش دهد! این یعنی ترافیک بیشتری را به سمت سایت میآورد که موجب فروش بیشتر هم میشود.
مثلا کسی برای کلیدواژه «طرز تهیه قهوه دم سرد»، صفحه محصول نمیسازد، چون این کار فایدهای ندارد. افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو کردهاند، میخواهند روش دم کردن این نوع قهوه را یاد بگیرند، و قصد خرید تجهیزاتش را ندارند. به یاد داشته باشید که سایت شما ابتدا باید برای مشتریان ساخته شود. اگر در زمینه معماری سایت خودتان با مشکل مواجه شده اید، حتماً از مشاوره سئو و مشورت با یک کارشناس سئو بهره مند شوید. چرا که شما ممکن است با حذف یا ایجاد صفحات جدید یا حتی ریدایرکت نادرست آنها، به سئو سایت خودتان آسیب وارد کنید.
دقت کنید، این کارها هم باید برای صفحات عادی سایت انجام شود هم محصول و دستهبندی. چنین صفحاتی با اسم زامبی پیج در سئو شناخته میشوند و معدل و امتیاز کلی سایت را کاهش میدهند. بنابراین یا آنها را نسازید یا اگر نیاز است چنین صفحهای داشته باشید، آن را نوایندکس کنید. بنابراین حتما باید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری به دست بیاورید تا هم صفحات محصول و هم مقالاتتان را سئو کنید. همانطور که در این مقاله هم گفتم اولین قدم این است که وارد سایت keywordtool شده و یکییکی کلمات مرتبط به حوزه کاریتان را جستجو کنید و از کلماتی که به شما داده میشود خروجی بگیرید.
کیبورد کنیبالیزیشن (keyword cannibalization) هنگامی رخ میدهد که برای یک کلمه کلیدی بیش از یک صفحه را بهینه کردهاید. صفحات یتیم چه هستند؟ صفحاتی که هیچ لینک داخلی به آنها داده نشده است. اگر مناسب نیستند؛ حذف شوند و اگر محتوای مناسبی دارند؛ به آنها لینک داده شود. به راحتی می توان فهمید که چرا برخی از فروشگاههای آنلاین این کار را انجام میدهند. بسیاری از آنها دهها، حتی گاهی صدها هزار صفحه دارند، نوشتن عناوین منحصربهفرد و توضیحات متا برای هر یک از آنها کاری دشوار و خستهکننده است. شما باید برای کسب رتبه در صفحات دستهبندی و محصولاتی که دارای عبارات رقابتی کمتری هستند تمرکز کنید.
آیا می خواهید در رتبه بندی های کسب شده تان، پول پارو کنید؟ مجموعه ایران فاندر در زمینه طراحی و سئو سایت های فروشگاهی در برخی از شهرهای ایران مثل اصفهان، تبریز، مشهد و… گام های مؤثری برداشته است. ما ادعا نمی کنیم که بهترین هستیم اما افتخار می کنیم که با بهترین ها کار می کنیم. در بخش فواید و کاربردها و سئوالات متداول درباره محصول هم به صورت دقیق تر و همرا با جرئیات درباره محصول توضیح دهید. در ضمن می توانید این صفحه را با گذاشتن تصاویر مناسب و رعایت اصول سئو عکس، بهینه سازید. و نهایتاً در ۵۰ کلمه، جمع بندی نهایی خودتان را از محصول مورد نظر بنویسید.
از این رو برای رفع مشکلات مذکور، در سئو سایت فروشگاهی، بحث سرعت ارجحیت مییابد. از این رو در سئو سایت فروشگاهی، سئو تکنیکال اهمیت بسیار بالاتری دارد و با شیوه منحصر به فردی اجرایی میشود. این کار به علت وجود محصولات بسیار زیاد در داخل سایت و تولید صفحات بالا برای یک سایت میباشد. محصولاتی که در سایت فروشگاهی عرضه میشود، تعداد بالا و ویژگیهای کماکان مشابهی دارند. این کار باعث میشود تا توضیح محصولات، کمابیش یکسان باشند و دستهبندیهای مشابهی ایجاد شوند و از جانب گوگل، یک سایتی با محتوای تکراری تلقی شوند. وجود سایت های فروشگاهی در فضای مجازی، برای فروش انواع محصولات، روز به روز افزایش پیدا میکند.
دستهبندی مناسبی هم برای متمایز کردن فرش ماشینی از فرش دستباف یا حتی تابلو فرش وجود ندارد. تعداد محصولات فروشگاه های اینترنتی به مرور زمان زیاد خواهد شد؛ برخی از این محصولات هر کدام رنگ و مدل مختلفی دارند که باید برای هر یک از آنها صفحات و URL های متفاوتی ایجاد شود. زمانی که این محصولات افزایش پیدا کند، تعداد این صفحات نیز بیشتر شده و مدیریت و رسیدگی به محتواهای آنها نیز سخت خواهد شد. در نتیجه شما یک سایت فروشگاهی با تعداد بسیار زیادی از صفحات بلا استفاده و به اصطلاح زامبی پیج خواهید داشت. برای جلوگیری از لینک های شکسته باید آدرس صفحات خود را با دقت انتخاب کنید و سعی کنید در آینده نیز آن ها را تغییر ندهید.
گزارش «Overview» مربوط به Site Audit، تمام دادههایی را خلاصه میکند که رباتها در طول خزش جمعآوری کردهاست. ابزارک «Crawled Pages» نیز تعداد صفحات کرالشده و صفحات بدون مشکل و مشکلدار را نشان میدهد. اگر در این قسمت پیام «Host had no problems in the last 90 days» را میبینید، یعنی هاست شما هیچ مشکلی برای خزش ایجاد نکردهاست. اما اگر پیامی مانند «Host had problems in the past» را دیدید، یعنی هاست شما گاهی اوقات نتوانسته به درخواستهای خزش گوگل پاسخ دهد. همچنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آنها را میتوانید در فروشگاه متمم ببینید. اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدیتر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب میشوند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری