خودرو mvm 315 2023-10-28

بررسی مشخصات MVM 315 پلاس امکانات و آپشن های MVM 315 پلاس تهران خودرو

این مدل در بیرون به پوشش‌های پلاستیکی روی بدنه و سپرها، محافظ نقره‌ای‌رنگ در زیر سپرها و ریل‌های روی سقف مجهز شده که نمای خودرو را بهبود بخشیده است. درکل ام‌وی‌ام ۳۱۵ طراحی خاص یا هیجان‌انگیزی نداشته و می‌توان آن‌را خودرویی با طراحی ساده و تا حدودی کهنه توصیف کرد که البته به لطف فیس‌لیفت و افزودن قطعات مذکور بهتر از گذشته شده است. علاوه بر این، ۳۱۵ توسط چری با تریم داخلی دورنگ به بازار عرضه می‌گردد که نمای بهتری به کابین آن بخشیده است اما مدیران‌خودرو آن‌را با تریم داخلی مشکی عرضه می‌کند که خسته‌کننده بوده و کیفیت پایین آن‌را بیشتر نشان می‌دهد. همچنین غربیلک فرمان نیز فرمی کاملاً قدیمی و کسل‌کننده دارد که حتی از غربیلک فرمان محصولات از رده خارج ایران‌خودرو مانند پژو پارس هم کهنه‌تر به نظر می‌رسد؛ اما در مدل جدید اسپرت، یک نمایشگر لمسی هفت اینچی به خودرو اضافه شده که نکته‌ای مثبت بشمار می‌رود. خودرو MVM 315 جزو قدیمی‌ترین محصولات در حال تولید شرکت خودروسازی مدیران‌ خودرو است.

این خودرو در ابتدا در دو نسخهٔ هاچ‌بک و سدان لیفت‌بک تولید می‌شد اما چند وقتی است که تولید نمونهٔ سدان آن متوقف شده و صرفاً به‌صورت هاچ‌بک به بازار عرضه می‌گردد. با توجه به آنچه درباره مزایا و معایب MVM 315 برشمردیم، زمان تصمیم‌گیری فرارسیده است. روی‌هم‌رفته ام وی ام 315 یک خودرو سواری خانوادگی نسبتا مناسب برای رانندگی شهری به حساب می‌آید. در بین معایبی که برای این خودرو برشمردیم، به جز سیستم ترمز ضعیف مابقی موارد در خودروهای هم‌رده قیمتی آن نیز تقریبا به چشم می‌خورند. بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 برای خانواده‌ها بدون نگاه به موضوع جادار بودن خودرو کامل نمی‌شود. علی‌رغم اینکه با یک خودرو هاچ‌بک سروکار داریم، ام وی ام 315 در مقایسه با پژو 206 کابین و صندوق عقب به‌مراتب بزرگ‌تری دارد.

در فهرست مزایا و معایب MVM 315 نمی‌توان از کنار مصرف سوخت این خودرو به‌سادگی عبور کرد. هرچند در مقایسه با خودروهای روز دنیا مصرف بالاتری دارد؛ اما نسبت به خودروهای حاضر در بازار ایران عملکرد مناسبی را از این حیث نشان می‌دهد. با توجه به قیمت و سطح خودروی ام وی ام ۳۱۵ می‌توان ادعا کرد که نمای داخلی آن از ظاهر مناسب و قابل قبولی بهره می‌برد. به گونه‌ای که اگر نمایشگر لمسی این خودرو وجود نداشت احتمالا شاهد ملاقات با داشبورد بسیار ساده و سوت و کوری می‌بودیم.

کمپانی ام وی ام کنسول مرکزی خودروی MVM 315+ را به طور کامل تغییر چهره داده و ظاهری بسیار متفاوت‌تر و خاص‌تر از قبل را برای این خودرو رقم زده است. در تست های انجام شده، میزان شتاب این خودرو در حدود 14.5 ثانیه برآورد شده است. شتاب ثانویه این خودرو در قیاس با پژو 207، به دلیل سنگین تر بودن ضرایب دنده‌های 4 و 5 در گیربکس 207، آهسته تر بوده و 207 عملکرد بهتری در سبقت گیریها از خود نشان داده است.

فروش اقساطی ام وی ام X33 دنده‌ای

به همین دلیل نمی‌توان انتظار عملکرد عالی سیستم‌های ترمز خودروهای جدید را از آن داشت. اهل فن معتقدند که سیستم ترمز 206 در مقایسه با ام وی ام 315 عملکرد بهتری دارد. ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315)[ویدیو معرفی MVM315 را تماشا کنید] جدید، موفق به دریافت چهار ستاره‌ی ایمنی از مجموع ۵ ستاره‌ی ایمنی در تست‌های تصادف موسسه‌ی چینی C-NCAP شده است. نمایندگی مدیران‌خودرو MVM350 امتیازات خودرو ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) را به تفکیک 77% در تصادفات کامل از روبه‌رو، 82% در تصادفاتی با زاویه‌ی ۴۰ درصد از روبه‌رو و 98% در تصادفات جانبی بررسی و نتیجه‌گیری کرده است. مدل داخلی خودروی ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) جدید از امکانات و تجهیزات ایمنی استانداردی از جمله دو کیسه‌ی هوای ایمنی جلو (برای راننده و سرنشین جلو)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) در چرخ‌های عقب به همراه سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر استفاده می‌کند.

امکانات و قابلیت‌ های خودروی ام وی ام ۳۱۵

صفحه نمایشگر لمسی 7 اینچی، برترین شاخصه مدرن کابینه MVM 315 بوده و یک دکمه چرخان ویژه تنظیم شدت پرتاب جریان هوای سیستم تهویه نیز در زمینه‌ای نقره‌ای رنگ جلب توجه می‌نماید. سپر عقب ارتفاع زیادی داشته و بسیاری از بخش‌های آن را فضای خالی عاری از هر گونه اِلمان خاص در بر گرفته است. درب صندوق عقب نیز سایز کوچکی دارد و عبور دادن لوازم حجیم از دروازه آن چندان سهل و آسان نخواهد بود. سایز شیشه‌های جانبی مناسب بوده و فریم مشکی رنگ دور تا دور آن را احاطه کرده است. بخش انتهایی پنجره‌ها نیز فاقد شیشه شفاف بوده و به جای آن از یک قطعه  مشکی رنگ استفاده شده است.

یکی از بهترین موضوعات در تجربه رانندگی با ام وی ام 315 بدون تردید، سیستم تعلیق نرم آن است. این موضوع در احساس راحتی برای راننده در طول نشستن پشت فرمان خودرو اهمیت زیادی دارد. البته سیستم تعلیق نرم خودرو تا حدی روی هندلینگ این خودرو تاثیر منفی گذاشته است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. در نمای جانبی خودرو نیز سعی شده با استفاده از خطوط هندسی، جلوه زیباتری برای آن ایجاد شود.

از سویی قیمت این خودرو با توجه به شرایط فعلی بازار با افزایش چشمگیری همراه بوده و اکنون به جای خرید آن می‌توان خودروهای به‌روز‌تری را خریداری کرد. خودروهایی نظیر رنو ساندرو و برلیانس H320 به عنوان رقیب‌های اصلی ام وی ام 315 شناخته می‌شوند. همچنین مشتریان می‌توانند با قیمت پرداختی برای این خودرو، دنا پلاس را انتخاب کنند. قیمت ۳۱۵ اما پس از چندین مرتبه افزایش از ۴۷,۷۰۰,۰۰۰ تومان هم‌اکنون به ۵۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان رسیده که منصفانه بگوییم برای چنین خودرویی مبلغ گزافی محسوب می‌شود چراکه با این قیمت و حتی کمتر از آن می‌توان خودروهای بهتر یا بروزتری خریداری کرد. بااین‌حال رقبای مستقیم این خودرو رنو ساندرو و برلیانس H320 هستند که هردو خودروهای محبوبی محسوب می‌شوند درحالی‌که دنا پلاس هم می‌تواند گزینهٔ مناسبی در این رنج قیمت باشد. کابین ام‌وی‌ام 315 جدید نسبت به مدل قبلی تغییرات اساسی را تجربه کرده و حالا با چیدمانی کاملاً متفاوت، فضایی شیک و اسپرت را پیش رویمان قرار داده است.

از نظر آپشن ها و امکانات نیز این خودرو در محدوده قیمتی خود قابل رقابت می باشد. راستی نمونه صندوقدار 315 هم تا سال 1396 در بازار عرضه میشد اما آن مدل بدلیل عدم هماهنگی در طراحی، چندان مورد استقبال مشتریال قرار نگرفت و خیلی زود از خط تولید خارج گشت. یکی از موضوعاتی که در طول رانندگی با ام وی ام 315 مشاهده می‌کنید، تعویض دنده نه‌چندان راحت است. ظرفیت فضای صندوق عقب خودروی ام وی ام 315 پلاس 450 لیتر است، که می‌توان با باز کردن صندلی های عقب فضای صندوق عقب این خودروی هاچ بک را تا 1450 لیتر افزایش داد.

در طول مدت رانندگی با این خودرو هیچ‌گونه مشکلی از بابت دید در ناحیه جلو نخواهید داشت؛ اما دید عقب این خودرو خیلی مناسب نیست. بخشی از مشکل مربوط به طراحی صندوق عقب و بخشی دیگر نیز به هاچ‌بک بودن آن ارتباط دارد. در کابین خودروی MVM 315+، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو با عملکرد قابل اطمینان وجود دارد. در صورت وقوع صانحه، ایربگ‌های خودروی ام وی ام 315 پلاس نیروی ضربه را به طور مساوی روی سر و سینه سرنشینان توزیع می‌کنند تا از برخورد مستقیم سرنشینان با بدنه خودرو جلوگیری شود و از آسیب راننده و سرنشینان جلوگیری شود.

طراحی داخلی و کابین

این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. سلام به همه دوستان محترم من بین این ماشین و لیفان ایکس ۵۰(دنده ای) گیر کردم.ممنون میشم یه راهنمایی کنید. سلام خدمت همه دوستان من بین این ماشین و لیفان ایکس ۵۰(دنده ای)گیر کردم ممنون میشم راهنمایی کنید. به محض تصادف خودروی MVM 315+، ماژول ایربگ فعال شده و سیگنال خروجی برخورد را از طریق گذرگاه CAN ارسال می‌کند، تا زمانی که BCM سیگنال برخورد را دریافت کند، بلافاصله قفل در را باز کرده و به راننده یا مسافر اجازه می‌دهد در اسرع وقت از محیط خطر فرار کند و رهایی یابد.

دید عقب محدود MVM 315

سپر عقب این محصول بیش از حد بزرگ طراحی شده و جزییات چندانی را در دل خود جای نداده است. شاید اگر بخش کوچکی از آنها روی پیکر صندوق عقب این خودرو قرار می‌گرفت نتیجه‌ی حاصل می‌توانست از جذابیت و تاثیرگذاری بیشتری برخوردار گردد. از سوی دیگر خط حجم دهنده‌ی موجود روی صندوق عقب این خودرو نیز ظرافت چندانی را به این بخش از خودرو نیافزوده است و کاملا معمولی به نظر می‌رسد. با مشخصات فنی نه چندان قدرتمند یاد شده موتور خودروی ام وی ام ۳۱۵ چندان پرتوان به نظر نمی‌رسد. مسلما نمی‌توان انتظار داشت که تحت چنین شرایطی این محصول یک خودروی سریع و پرشتاب لقب بگیرد.

البته این نرمی تعلیق به هندلینگ خودرو لطمه زده است تا جایی که در پیچ‌ها کاملاً حرکت گهواره‌ای ماشین حس می‌شود اما بااین‌وجود چسبندگی ۳۱۵ قابل‌قبول و مناسب است. نام اصلی این خودرو چری فالوین ۲ است که از سال ۲۰۰۹ به سبد محصولات چری اضافه شد و در ایران از سال ۱۳۹۱ با نام ام‌وی‌ام ۳۱۵ عرضه شده است. در سال ۱۳۹۴ نیز مدیران‌خودرو نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ۳۱۵ را تولید و به بازار عرضه کرد.

ام‌وی‌ام 315 هاچبک ساده، مدل ۱۳۹۳ داشبورد جدید

در ساخت بدنه خودروی ام وی ام 315 پلاس از فولاد با مقاومت بالا استفاده شده است که در تصادفات از نقاط مختلف قابلیت جذب ضربات و تامین حداکثر ایمنی سرنشینان را دارا می‌باشد. طراحی خودروی MVM 315+ مجهز به مهندسی عایق صدا می‌باشد که این امر باعث جلوگیری از صداها و لرزش‌های ناهنجار بیرونی به داخل خودرو شده است و محیطی آرام و دلنشین را برای سرنشینان خود فراهم می‌کند. رینگ آلمینیومی 15 اینچی تایرهای خودروی MVM 315+ با برش الماسی به گونه‌ای طراحی شده است که بسیار پویا به نظر می‌رسند و در عین سادگی، جلوه‌ای اسپرت را به بیننده القا می‌کند. ام وی ام ۳۱۵ یک موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۱۴۹۷ سی‌سی دارد که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با توجه به ابعاد و کلاس بدنه MVM 315، صندلی‌های ردیف عقب جای چندان راحتی برای افراد بلند قد نبوده و از نظر فضای سر و زانوها با محدودیت نسبی مواجه است.

ام‌وی‌ام 315 جدید از چه امکاناتی بهره میبرد؟

ام‌وی‌ام 315 جدید هم میتواند خودرو خوبی باشد و هم بد، و این بستگی به نوع کاربری و سلیقه شخصی شما خواهد داشت. اما اگر شتاب و هندلینگ و خصلت‌های اسپرتی ماشین برایتان از اهمیت بالاتری برخوردار است و قصد دارید در هنگام فروش، ماشینتان به سرعت به پول نقد تبدیل شود، این محصول یک انتخاب بد برای شما خواهد بود. برای ارزیابی کامل مزایا و معایب ام وی ام 315 باید به امکانات رفاهی آن نیز بنگریم. آینه‌های برقی، سانروف، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، سیستم نمایشگر 7 اینچی لمسی، صندلی چرم، سنسور و دوربین دید عقب و فرمان برقی از جمله مهم‌ترین امکانات این خودرو هستند. البته همان طور که اشاره کردیم، بسیاری از این امکانات مانند فرمان برقی صرفا در فول‌ترین تیپ MVM 315 یعنی مدل پلاس آن قرار دارند.

همچنین سرنشینان ردیف جلوی این خودرو برای در امان ماندن از ضربات مهلک احتمالی در حین وقوع تصادف از وجود کیسه‌ هوای ایمنی هم بهره می‌برند. البته در این خودرو نیز مانند سایر محصولات اقتصادی و ارزان قیمت موجود در بازار تنها شاهد وجود سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم کشش الکترونیکی نیروی ترمز EBD به عنوان قابلیت‌های کمکی هستیم و طراحان این خودرو قابلیت مکمل دیگری را برای تضمین ثبات و پایداری آن در نظر نگرفته‌اند. این خودروی چینی برای نخستین بار حدود شش سال قبل در بازار خودروی ایران عرضه شد. ابتدا خودروی MVM 315 در قالب نسخه‌ها و تیپ‌های گوناگونی در ایران مونتاژ می‌شد. اما از حدود سه سال قبل که برنامه‌ی تولید نسخه‌ی فیس لیفت شده‌ی آن در دستور کار قرار گرفت تنها شاهد مونتاژ یک نسخه از این خودرو در کشورمان هستیم.

هزینه‌های واقعی شارژ و نگهداری و تعمیر خودروی برقی در سال 1403

این محصولات در ایران با نام‌های متفاوت از اصل خویش شناخته می‌شوند که توسط شرکت مدیران خودرو (MVM) انتخاب شده و نمایندگی مدیران‌خودرو 777 سعی در ارائه بهترین و به‌روزترین این محصولات را جهت جلب اعتماد شما مشتریان عزیز دارد. مصرف سوخت ام وی ام ۳۱۵ جدید در نسخه دنده‌ای به گونه‌ای طراحی شده که در حدود ۶/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و این امر آن را به گزینه‌ای مقرون به صرفه تبدیل می‌کند؛ هر چند مصرف نهایی یک خودرو به مقدار زیادی به کیفیت رانندگی و وضعیت فنی خودرو بستگی دارد. علاوه بر این، رعایت استانداردهای زیست‌محیطی مانند آلایندگی یورو ۴، نشان‌دهنده توجه سازندگان به جنبه‌های محیط زیستی و اقتصادی در کنار عملکرد فنی است؛ در تعدادی از مد‌ل‌های این خودرو همانند MVM 315H، با بهبودهای صورت گرفته، سطح آلایندگی به یورو ۵ ارتقا پیدا کرده است. بد نیست در پایان به این نکته هم اشاره شود که بازار فروش نمونه‌های کار کرده و دست دوم این خودرو نیز مانند بسیاری از خودروهای چینی از رونق چندانی برخوردار نیست. بنابراین همواره باید نسخه‌های کار کرده‌ی این خودرو را با افت قیمت قابل توجهی نسبت به نسخه‌های صفر کیلومتر به فروش رساند. حال که با خودروی ام وی ام ۳۱۵ آشنایی بیشتری پیدا کردید بد نیست برای داشتن ملاقات عینی‌تری با آن ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

کمپانی چری در تبلیغات خود برای رونمایی از ام وی ام 315 از تصویر نمادین نهنگ استفاده کرد. واقعیت این است که در طراحی نمای جلوی این خودو تا حدی از نهنگ الگوبرداری شده است. رینگ‌های سایر 15 اینچ با 10 پره ساخته شده از جنس آلومینیوم برای این خودرو استفاده می‌شود. چهار پنجره خودروی MVM 315+، به صورت برقی می‌باشند و با دکمه‌های تعبیه شده بر روی درب‌ها امکان باز و بسته شدن آنها وجود دارد. آینه‌های بغل برقی خودروی خودروی ام ی ام 315 پلاس با زاویه دید بی‌نظیر خود به فناوری‌هایی همچون جمع شدن اتوماتیک، بخارزدایی خودکار و چراغ‌های راهنمای LED ترکیب شده است، که نشان‌دهنده به کارگیری تکنولوژی روز دنیا است. اولین نکته ای که پس از نشستن پشت فرمان MVM 315 و شروع حرکت با این خودرو نظر ما را به خود جلب می‌نماید، نرمی زیاد فرمان این خودرو است.

فروش اقساطی چری تیگو 7

بخش جلو پنجره‌ی این محصول هم فاصله‌ی مشخصی از چراغ‌ها دارد و تا اندازه‌ای کوچک و باریک طراحی شده است. البته سپر جلوی این خودرو به طور کامل جبران مافات کرده و تا حدی بزرگ و پهن طراحی شده است. در واقع بخش عمده‌ی سپر جلوی این خودرو را قسمت مشبک و پنجره مانند آن تشکیل داده است که از نظر شکل ظاهری تا حدی به بخش جلو پنجره‌ی این خودرو شباهت دارد. در مجموع اگرچه نوع طراحی نمای جلوی خودروی MVM 315 تا حدی ساده است اما ایراد خاصی را هم نمی‌توان به آن گرفت و کاملا قابل قبول جلوه می‌کند. خودروی ام وی ام ۳۱۵ برای محافظت از سرنشینان خود به کمربند ایمنی سه نقطه‌ای در تمام صندلی‌ها مجهز است.

فرم صندلی ها و پوشش های شبه چرمی آنها را میتوان نسبتا قابل قبول دانست و کیفیت آنها به نسبت سایر اجزای کابین در درجه بالاتری قرار دارد. نکته منفی اما مورد انتظار که در کابین بسیاری از خودروهای این رده قیمتی مشاهده می‌شود، استفاده از متریال پلاستیکی نسبتا بی‌کیفیت و ارزان قیمت در بخش‌های مختلف کابین نظیر داشبورد و پنل درب‌هاست که حس خوبی را برای سرنشینان در پی نخواهد داشت. در کل نسل جدید 315 در مقایسه با مدل قبلی ارزش خرید بالاتری دارد اما نوسانات نرخ ارز و تورم موجود و همچتین قیمت 170 میلیون تومانی New315 در زمان درج این مقاله اما و اگر های زیادی برای قیمت گذاری خودرو مذکور به وجود می آورد و باید تا زمان عرضه آن خودرو منتظر قیمت آن باشیم. با در نظر گرفتن تمامی شرایط می توان با اطمینان گفت مدیران خودرو برای این خودرو قیمتی بالای 200 میلیون تومان در نظر خواهد گرفت.

به واقع در قیاس با اکثر محصولات حاضر در رده قیمتی زیر پنجاه میلیون تومان نظیر انواع سمند، پژو و تندر 90، mvm315s از طراحی ظاهری تاثیرگذارتر و زیباتری برخوردار است. ستاره | سرویس خودرو – ام وی ام ۳۱۵ یک خودروی سواری نسبتا جمع و جور و کم مصرف است که به عنوان یک خودروی تقریبا ارزان قیمت و اقتصادی شناخته می‌شود و عمری نزدیک به ده سال دارد. با وجود بهره بردن از نام MVM در ایران، این خودرو در خانه یعنی در کشور چین با نام چری فالوین ۲ شناخته می‌شود. ام وی ام 315 از محصولات شرکت چینی چری است که مانند برخی دیگر از خودروهای این شرکت در ایران با نام MVM عرضه شده است.

چراغ‌های جلوی خودروی ام ی ام 315 پلاس با الهام از چشمان عقاب؛ ساختاری یکپارچه و اسپرت با لایه‌بندی منحصربفرد را به نمایش گذاشته است. چراغ‌های جلوی خودروی MVM 315+ با قابلیت امکان تنظیم ارتفاع نور؛ افق روشنایی گسترده‌ای را در سطح جاده برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. ام وی ام ۳۱۵ پلاس با اینکه پیشرفت خوبی به نسبت قبل داشته و با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه شده، ولی همچنان قیمت بالایی دارد و البته اگر این خودرو مورد پسند شماست، میتواند گزینه خوبی از نظر کیفیت و امکانات به شمار برود. ام وی ام ۳۱۵ پلاس پس از عرضه ام وی ام ۳۱۵ نیو، در نهایت، در سال ۱۳۹۹ معرفی و عرضه شد و تا سال ۱۴۰۰ عرضه شد.ام وی ام ۳۱۵ پلاس از نظر طراحی و امکانات دچار تغییراتی شد که نسبت به قبل خود بهتر شد و فقط هم با گیربکس اتوماتیک عرضه شد.در ادامه به بررسی مشخصات ام وی ام ۳۱۵ پلاس میپردازیم. داشبورد ام وی ام 315 با طراحی ساده و کاربردی، نمایشگر لمسی هفت اینچی مجهز به ناوبری فارسی، سیستم مالتی‌مدیا با MP3، USB و بلوتوث، و کنترل صوتی روی فرمان را شامل می‌شود.

{

مزایا و معایب

|}

در بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 باید نگاهی به استهلاک خودرو نیز بیندازیم. تجربه نشان داده است که دیسک و صفحه ام وی ام 315 خیلی زودتر از سایر خودروها تمام می‌شوند. به‌خصوص اگر از بازار دست دوم اقدام به خرید این خودرو می‌کنید، پیشنهاد ما این است که در همان ابتدا برای تعویض دیسک و صفحه اقدام کنید تا با مشکل خاصی روبه‌رو نشوید. خودروی MVM 315+ مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری (۱۴۹۷ سی سی) ۱۶ سوپاپه می‌باشد که حداکثر توان خروجی برابر با ۱۰7 اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و نهایت گشتاور حاصل نیز معادل ۱40 نیوتن‌متر می‌باشد که در دور موتور 3000 در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. تریم داخلی خودروی ام وی ام 315 پلاس در طراحی جدید خود توسط کمپانی مدیران خودرو با استفاده از ترکیب چرم، دستگیره‌های خوش‌ساخت همراه با روکش کروم براق و تزئینات منحصربفرد بسیار لوکس‌تر شده و محیطی گرم و دلنشین را برای سرنشینان فراهم کرده است. در ابتدا شرکت مدیران خودرو، MVM 315 را در دو کلاس بدنه هاچبک و سدان به مشتریان ایرانی تحویل می‌داد، اما پس از مدتی، اینک تنها نسخه هاچبک mvm315 سهم بازار کشورمان خواهد بود.

آپشن‌های خودروی MVM 315 را سیستم ترمز ضد قفل، مانیتور ۷ اینچی لمسی، ۶ بلندگو، سنسور عقب، قفل مرگزی با ریموت و تنظیم برقی آینه‌های جانبی تشکیل می‌دهند. البته میزان چسبندگی چرخ‌ها به سطح زمین در حد کافی بوده و از این نظر چندان جای نگرانی نیست. در نهایت MVM 315 می‌تواند نقش یک هاچبک نسبتا نرم و اقتصادی را برای خانواده‌های کم جمعیت ایرانی بازی کرده و آنها را از سواری آرام خود محظوظ نماید.

علاوه بر این موضوع وجود نوارهایی با رنگ متفاوت در کناره‌های قاب پنجره و دور گلگیرها هم بر میزان این گیرایی افزوده است. خطوط حجم دهنده‌ی موجود در این نما نیز اگرچه زیاد نیستند اما تاثیر لازم را بر بیننده می‌گذارند و به طور کل نقش موثری در شکل دادن به نمای کناری این محصول ایفا کرده‌اند. خودروی ام وی ام ۳۱۵ به یک موتور بنزین‌سوز تنفس طبیعی با بهره‌مندی از گنجایش ۱۴۹۷ سی‌سی مجهز است. یک موتور چهار سیلندر و شانزده سوپاپ که قادر است حداکثر توانی معادل ۱۰۷ اسب بخار با احتساب ۶۰۰۰ دور در دقیقه ایجاد کند.

این مدل با موتورها و سیستم‌های مکانیکی که در زمان عرضه به کار رفته بودند، حس سبکی را در رانندگی به همراه داشته و همچنان از طرف علاقمندان خودروهای کوچک و مقرون‌به‌صرفه خریداری می‌شود. ام وی ام ۳۱۵، یکی از خودروهای هاچ‌بک اقتصادی موجود در بازار ایران است که توسط شرکت مدیران خودرو عرضه می‌شود. این مدل در سال‌های اخیر با تغییرات ظاهری و ارتقاء فنی همراه بوده تا بتواند همچنان به‌عنوان گزینه‌ای جذاب در بین خودروهای شهری مطرح باشد. قیمت ام وی ام ۳۱۵ آن را در رده‌ی خودروهای اقتصادی بازار قرار می‌دهد و برای سالیان متوالی، یکی از گزینه‌های پرفروش بازار ایران است. یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در زمینه مزایا و معایب ام وی ام 315، سیستم ایمنی آن است.

خودروی MVM 315+ مجهز به دوربین عقب برای تشخیص فاصله از موانع تعبیه شده است که می‌تواند برای کمک به راننده در مشاهده عابران پیاده، وسایل نقلیه، حتی حیوانات خانگی در عقب خودرو به کار رود. دوربین عقب خودروی ام وی ام 315 پلاس با خطوط کمکی پویا در مانیتور می‌تواند فواصل شما را با موانع موجود در پشت خودرو به شما نمایش دهد و در راحت‌‌تر پارک کردن خودرو به شما کمک کند. طراحی بدنه خودروی MVM 315+ همچون قفسی مستحکم و ایمن به صورت 360 درجه از راننده و مسافران محافظت می‌کند.

ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بکی ساب‌کامپکت با طولی کمی بیشتر از چهار متر است اما بااین‌وجود از فضای داخلی مناسب و جاداری سود می‌برد که از این لحاظ کاملاً بر خودرویی چون پژو ۲۰۶ برتری دارد. همچنین صندوق بار ۳۱۵ نیز برای خودرویی با این ابعاد و در این کلاس واقعاً بزرگ و مناسب است. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو تعلیق نرم آن است که با توجه به کیفیت جاده‌ها و خیابان‌های کشورمان اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

میزان مصرف سوخت این خودرو در حدود 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده و گنجایش باک سوخت آن برابر 50 لیتر است. حداکثر گشتاور حاصل از این پیشرانه برابر 140 نیوتن‌متر بوده و در بازه 3000 تا 4500rpm پدیدار خواهد شد. همچنین یک گیربکس پنج سرعته دستی وظیفه انتقال نیروی حاصل از پیشرانه به سوی چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. به طور کلی طراحی ظاهری MVM 315 در برابر بهای پرداختی و با توجه به رقیبان اصلی این خودرو، قابل قبول بوده و می تواند نظر مثبت اقشار ضعیف‌تر جامعه را تا حدی به سوی خود جلب ‌نماید. در مدل اسپرت، استفاده از یک قطعه پلاستیک مشکی نقره‌ای در نواحی زیرین سپر جلوی 315، نمای اسپرت‌تری به آن بخشیده است. وب‌اپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و به‌روز‌رسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم می‌کند.

این خودرو از تعلیق بسیار نرمی برخوردار است که با توجه به شرایط جاده‌های ایران، نقطه قوت بسیار مهمی برای این خودرو خواهد بود. هرچند همین تعلیق نرم به هندلینگ خودرو آسیب می‌رساند و در پیچ‌ها این مورد به خوبی احساس می‌شود، اما چسبندگی مناسب تا حدودی این ضعف را پوشش داده است. پژو ۲۰۶، به عنوان خودرویی کلاسیک و محبوب، همواره به واسطه طراحی جذاب و چابکی در جاده‌های شهری مورد توجه بوده است.

از سوی دیگر، نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت ۳۱۵ از مشکل داغ کردن و عمر کوتاه دیسک و صفحه رنج می‌برد که گویا این مشکل پس از فیس‌لیفت برطرف شده است. یک پیشرانه‌ی بنزین‌سوز 1.۵ لیتری (۱۴۹۷سی‌سی) بهره می‌برد که توانایی تولید حداکثر قدرت 80 کیلووات (107 اسب بخار) در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۵۰۰ دور بر دقیقه را دارد. این پیشرانه با آرایش چهار سیلندر خطی خود از ۱۶ سوپاپ استفاده می‌کند که هر کدام از آن‌ها همراه با دومیل سوپاپ بالاسری (DOHC) طراحی شده‌اند که با احتراق بهتر و موثرتر سبب مصرف بهینه‌ی سوخت می‌شود.

سیستم تعلیق خودروی MVM 315 از کیفیت مناسبی برخوردار است و یکی از نقاط قوت این محصول محسوب می‌شود. سیستم تعلیق این خودرو در بخش جلوی آن در قالب یک سیستم مستقل مک‌فرسون تعریف می‌شود که با فنر پیچشی و میله نگه دارنده و ضد لغزش برای چرخ‌های جلو همراه شده است. در بخش عقب خودروی MVM 315 نیز سیستم تعلیق به صورت یک سیستم تعلیق کشنده‌ی چند گانه با فنر پیچشی برای چرخ‌های عقب طراحی شده است.

اما به هر حال دو نفر سرنشین با قد متوسط و یا کمتر می‌توانند به راحتی در این جایگاه حضور یابند. همچنین استفاده از پلاستیک مشکی رنگ به همراه رگه های نقره‌ای در قسمت زیرین درب‌ها و نیز دور گلگیرها (به رنگ مشکی) جزو آن دسته از کلک‌هایی است که به منظور زیباتر جلوه دادن خودرو، امروزه در بسیاری از اتومبیل های هاچبک و کراس اوور چینی شاهد آن هستیم. نمای روبروی این خودرو پس از آنکه مورد فیس قرار گرفت، از شِمای زیباتری برخوردار شده است. در نسخه‌ فیس لیفت، چراغ های اصلی خودرو مورد بازنگری قرار گرفته و دارای سایز نسبتا مناسبی هستند. این خودرو به محدوده تحت سیطره و یا بهتر بگوییم، به حیاط خلوت مدل های ارزان قیمت داخلی وارد شده است؛ همان بخشی که در حکم گاو شیرده خودروسازان داخلی بوده و در طی سالیان دراز اجازه ورود به هر خودرویی در آن داده نمی‌شود. MVM 315 جدید با استفاده از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی طراحی شده است که با بهره‌گیری از فناوری DOHC و استفاده از ۱۶ سوپاپ، راندمان احتراق را بهبود می‌بخشد.

در مجموع مانند سایر خودروهای چینی، ام وی ام 315 نیز نمره قابل قبولی دریافت می‌کند. حتما هنگام خرید ام وی ام 315 دقت کنید که کدام مدل این خودرو را انتخاب می‌کنید. از نظر مشخصات فنی و پیشرانه آسوده خاطر باشید؛ چراکه یکی از معایب ام وی ام 315 در مدل‌های مختلف، ثابت بودن توانایی فنی آن‌هاست. زمانی که سرعت شما بیشتر از حد مجاز می‌شود به کمک این سیستم در خودروی MVM 315+، با پیغامی آگاه می‌شوید که باید از سرعت خود بکاهید، همچنین امکان تثبیت سرعت برای راننده در طول یک مسیر یکنواخت را فراهم می‌کند.

حتی این خودرو در تست‌های سازمان بازرسی کیفیت ایران نیز فقط امتیاز 2 ستاره را کسب کرده است. همچنین قیمت خودروهای چینی نو و دست‌دوم با هم بسیار متفاوت است و مالکان آن‌ها برای فروش این خودرو با مشکل مواجه می‌شوند. از سایر معایب این خودرو می‌توان شتاب‌گیری و کشش ضعیف، غربیلک فرمان قدیمی و سیستم تهویه دستی اشاره کرد. البته برلیانس H220 هم با قیمت ارزانتر در نسخه دنده‌ای و یک ستاره ایمنی بالاتر میتواند انتخاب وسوسه کننده‌ای به حساب آید هرچند از نظر طراحی و آپشن همچنان ام‌وی‌ام 315 جدید دست برتر را در اختیار خواهد داشت. اساسا خودروهای چینی در بازار ایران به امکانات رفاهی مناسب و متنوع شناخته می‌شوند.

{

مقدمه – بررسی مشخصات MVM 315 پلاس

|}

در عمل هم چنین بوده و این خودروی چینی شتاب صفر تا صدی در حدود ۱۲ ثانیه را به ثبت ‌می‌رساند. حداکثر سرعت قابل دست‌یابی توسط آن نیز حدود ۱۸۵ کیلومتر در ساعت اندازه‌گیری شده است. این کمپانی یکی از تولیدکنندگان مستقل خودرو در چین است که، با استفاده از نوآوری و خلاقیت مسیر پیشرفت را به سرعت طی کرده و مجموعه‌ای از محصولات مانندTiggo، Eastar، QQ، Fulwin و Arrizo را به بازار معرفی و به 80 کشور جهان صادر می‌کند.

در مجموعه خودرو ام وی ام 315 ظاهر ساده‌ای دارد که البته با اندکی تغییرات وضعیت آن بهتر از قبل شده است. البته تیپ اسپرت اکسلنت با موارد تکمیلی نظیر سیستم پخش VIFA و روف‌رکهای روی سقف عرضه شده است. مدیران خودرو از سال 1396 ام وی ام 315 را در مدل اسپورت و با دو تیپ لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه می‌کند، اما اخیرا فقط نسخه اکسلنت این خودرو در بازار به فروش می‌رسد. از این رو می‌توان از تجهیزات مدل اکسلنت که یک مدل فول آپشن محسوب می‌شود به نمایشگر 7 اینچی لمسی، سیستم صوتی با شش بلندگو، آینه‌ها و شیشه‌های برقی، سنسور دنده عقب، صندلی‌های چرمی، رینگ آلومینیومی، ناوبری، دوربین دید عقب، کیت اسپورت بدنه و بلوتوث اشاره کرد.

بخش سمت راست فضای داشبورد یعنی فضای روبروی صندلی شاگرد هم از طراحی نسبتا مناسبی بهره می‌برد و برخلاف بسیاری از محصولات هم‌رده کاملا ساده و تخت طراحی نشده است. به هر حال با توجه به قیمت خودروی MVM 315 می‌توان به طراحی بخش داخلی و بیرونی آن نمره‌ی قبولی داد. برای بهبود پایداری و راحتی سواری، این خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم بازوی پیچشی (Torsion Beam) بهره می‌برد. این ترکیب راحتی و پایداری مناسبی را در مسیرهای نامناسب و کوچه پس‌کوچه‌های شهری به راننده ارائه می‌دهد. فرمان هیدرولیک نیز به عنوان یک ویژگی مهم در بهبود حس رانندگی، کنترل بهتری را در دست راننده قرار می‌دهد؛ این خودرو در نمونه‌‌های جدیدتر ام وی ام ۳۱۵ پلاس، به فرمان برقی مجهز شده است. با توجه به قیمت ام وی ام 315، کیفیت پایین متریال به خصوص در کابین به عنوان یکی از معایب بزرگ این خودرو محسوب می‌شود.


خودرو mvm x22 pro دنده ای