بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی – کارمنتو

مثلا نوک برخی مدادهای تقلبی زود میشکند و مدام باید تراشیده شود، به طوری که بعد از مدت کوتاهی دیگر قابلاستفاده نیست. مدت یک سال است که ۲۰۰ کانتینر از محصولات آرایشی و بهداشتی در کمرگ مانده و در حال خراب شدن است. احمدزاده درباره وضعیت واردات سال جاری میگوید: «مدت یک سال است که ۲۰۰ کانتینر از محصولات آرایشی و بهداشتی در کمرگ مانده و در حال خراب شدن است. موسی احمدزاده، هیات رئیسه کمیسیون فرآورده های زیبایی، عطر و ادکلن ایران و هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران، کانادا و استرالیا درتشریح وضعیت کنونی صنعت آرایشی، بهداشتی و افزایش قاچاق به بازار عنوان کرد: «به طورحتم ورود کالاهایی غیرقانونی به کشور افزایش یافته اما اینکه بتوان درباره میزان آنها آمار دقیقی را منتشر کرد نادرست است. طبق اعلام رسمی Beauty World Middle East ارزش بازار لوازم آرایشی ایران در سال ۲۰۱۶، حدود ۴ میلیارد دلار برآورد شد و ایران در جایگاه هفتمین مصرفکننده لوازم آرایش و محصولات مراقبت از پوست جهان قرارگرفت. از ضروریترین نیاز های هر فرد، پاک کردن پوست و شستن صورت به صورت روزمره است تا بتواند از آلودگی و ورود میکروب به بدن جلوگیری کند. هستند. محصولات بهداشتی به طور کلی به سه دسته مختلف مراقبت از مو، مراقبت از پوست و بهداشت دهان، دندان و بدن تقسیم میشوند.

بهداشت و سلامت رابطه مستقیمی دارند، هرچقدر ما به بهداشت خود اهمیت بیشتری بدهیم سلامتی بیشتری در بدن ما تضمین می شود. اتفاقی ترسناک که عواقب آن تهدید سلامت جامعه و طالبان زیبایی است. در داروخانههای سطح شهر علاوه بر فروش مواد دارویی قفسههایی نیز به فروش انواع لوازم بهداشتی و حتی آرایشی اختصاص داده شده است. معاون غذا و دارو اراک گفت: در بسیاری از فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای، برخی مواد غذایی و لوازم بهداشتی و آرایشی وارداتی که مجوز به آنها داده نشده با قیمت بالا به مردم عرضه می شوند و باید در این زمینه اطلاع رسانی شود. هر یک از این محصولات باید بر اساس استانداردهای تعیین شده انتخاب شده باشد و سلامت پوست و مو را حفظ کنند. داروخانه دکتر میر هادی زاده (پیام دارو) با بیش از 50 سال سابقه فعالیت در زمینه عرضه داروهای تخصصی و کمیاب و همچنین فروش لوازم آرایشی، بهداشتی ، ارتوپدی و انواع مکملهای رژیمی ، غذائی ، گیاهی و لاغری مورد تأیید وزارت بهداشت و همچنین ارائه محصولات مراقبت از پوست، مو، ناخن و زیبائی یکی از معدود داروخانه های پیشرو در ارائه خمات نوین بمنظور ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه می باشد.ساخت نسخ ترکیبی پوست و مو با مواد اولیه با کیفیت بالا و مورد تأیید وزارت بهداشت یکی از زمینه های عرضه خدمات داروخانه می باشد.

امروزه تعداد زیادی از فروشگاهها در زمینه فروش انواع لوازم شخصی بهداشتی فعالیت میکنند. بی شک محصولات اصل و فاقد عوارض در مکانهای معتبر به فروش میرسند در نتیجه باید سعی کرد خرید کرم ضد آفتاب ، خرید ژیلت ، خرید سرم مو و خرید لوازم بهداشت شخصی که به آنها احتیاج است را از مراکز معتبر خریداری کرد. وی افزود: «هرگز نمیتوان به مشتری دستور داد که چه چیز را بخرد و از خرید چه چیز امتناع کند مگر آنکه با هویت سازی و برندینگ قوی احساسات و قلب مشتری را برای خرید تولید داخلی تسخیر کنیم. در پاسخ به پرسشتان در مورد مشتری ایدهآل، به نظر من هر فرد بالاتر از 16 سال که متوجه شود پوستش نیازهای مختلفی دارد و محصولات شیمیایی بازار هم نمیتوانند آنها را حل کنند، یک مشتری فوقالعاده خواهد بود. بازار در بررسی بیشتر این موضوع به گفتوگو با موسی احمدزاده، هیات رئیسه کمیسیون فرآورده های زیبایی، عطر و ادکلن ایران و هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران، کانادا و استرالیا پرداخت. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران همچنین اظهار کرده است که براساس گزارشی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز واردات لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از سال گذشته تاکنون ۳ برابر افزایش یافته است.

حمید مقیمی، رییس هیات مدیره انجمن وارد کنندگان آرایشی و بهداشتی و عطریات دراین باره اظهارکرد که واردات رسمی لوازم آرایشی در سال ۹۵، ۴۰۰ میلیون یورو، سال ۹۷، ۱۰۸ میلیون یورو و سال ۹۸ هم تقریبا صفر شدهاست. در سال ۹۶ حدود ۴۰۰ میلیون یورو محصولات آرایشی و بهداشتی به کشور وارد شد و در سال ۹۷ با افزایش نرخ ارز این میزان به ۱۱۲ میلیون یورو تنزل پیدا کرد. اما در سال ۹۸ واردات بیش از ۸۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی به غیر از عطریات، متوقف شد و در پی آن دستاندرکاران واردات این محصولات نسبت به افزایش قاچاق لوازم آرایشی هشدار دادند؛ چراکه به گفته آنها تولید لوازم آرایشی در کشور پاسخگوی نیاز نیست و ممنوعیت واردات این محصولات باعث افزایش کالای تقلبی و قاچاق در بازار میشد. در واقع این محصولات، لوازمی جهت ارتقای سطح بهداشت فردی هستند که از سوی برندهای مختلف تولید و به بازار فروش عرضه میشوند. دراین میان بازار اروپا با سهمی حدود ۶۳ میلیون یورو و آمریکا با بیشترین حجم موسسات زیبایی و سهم ۲۵ درصدی در بازارهای جهانی پیشتاز است. در سالهای اخیر، بسیاری از یرندهای نوظهور، سعی در تغییر این تصور نادرست و آگاهی دادن به مردان در مورد نیازهای مراقبت از پوست خود داشتهاند که در نتیجه، بازاری بزرگ و فزاینده ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید